WD TV Live
Redaktør: Moderators
WD TV Live
Wester Digital - WD TV Live har været nævnt i andre tråde her inde. Men ikke sådan i dybden. Er der noget positivt eller negativt at sige om den? Jeg overvejer at investerer i den, evt. sammen med en lille harddisk eller noget.
Hvis man køber en USB-harddisk uden netværksfunktion, men som er sat til WD TV Live, kan man så via WD TV Live overfører filer direkte til harddisken?
Ellers noget positivt/negativt?
WD TV Live i Elgiganten til kr. 599,-
Hvis man køber en USB-harddisk uden netværksfunktion, men som er sat til WD TV Live, kan man så via WD TV Live overfører filer direkte til harddisken?
Ellers noget positivt/negativt?
WD TV Live i Elgiganten til kr. 599,-
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Re: WD TV Live
Jeg er ovenud imponeret over den lille maskine. Den æder alt, og afspiller perfekt 1080p.nco skrev:Wester Digital - WD TV Live har været nævnt i andre tråde her inde. Men ikke sådan i dybden. Er der noget positivt eller negativt at sige om den? Jeg overvejer at investerer i den, evt. sammen med en lille harddisk eller noget.
Med Windows Media Player i Windows 7, kan du vælge "stream to"/"afspil til", så din musik/film fra computeren på i soveværelset kan høres/ses i stuen. Fantastisk hvis man vil styre spillelister fra computeren i stedet for at lade WD TV Live logge på computeren, for derefter at skulle browse gennem delte drev i Windows.
Ja, og du kan evt. mounte den eksterne harddisk på WD TV Live som ekstern netværksdrev.nco skrev: Hvis man køber en USB-harddisk uden netværksfunktion, men som er sat til WD TV Live, kan man så via WD TV Live overfører filer direkte til harddisken?
nco skrev: Ellers noget positivt/negativt?
Jeg vil til enhver tid anbefale WD TV Live. Den har fungeret her upåklageligt i 1½ år. Det eneste jeg har haft problemer med er et par podcasts fra iTunes, der ikke ville afspille lyden. Men det skulle vist kunne ordnes med noget uofficielt firmware.
Angående firmwaren, så synes jeg der er opdateringer med passende mellemrum. Tror jeg har opdateret fire gange i den tid vi har haft vores. Den er desuden billig, fylder ikke en skid og så er fjernbetjeningen næsten idiotsikker.
Jeg bruger ikke uofficiel firmware, kun original. Jeg har ikke gidet at begive mig ud i noget jeg ikke har haft brug for. Eneste lille minus ved den side, er at der ved film, ikke er IMDB-opslag, men helt ærlig så ved jeg hvad jeg har liggende, og har sgu nok været omkring IMDB inden det blev lagt tilgængeligt på WD TV Live.
Vil du have indbygget 1TB harddisk samt netværksdrev, så skal du købe WD TV Live Hub. Personligt har jeg ikke haft den behov for den udvidelse, men det er der måske andre der har.
WD TV har desuden opgraderet WD TV Live siden jeg fik min i fødselsdagsgave, hvilket er den samme som de har i Elgiganten, så søger du efter specifikationer på WD's hjemmeside, så er det ikke helt sikkert det stemmer overens med den du overvejer at købe i Elgiganten. Uanset hvad, så er det et fantastisk produkt, der ikke koster en formue. Og er du til Spotify skulle de nye modeller, muligvis også nyeste firmware til den jeg har stående, også tilbyde det
Se evt. So Ein Dings anmeldelse fra 2009
(siden anmeldelsen er der langt flere onlinetjenester tilgængelige i WD TV Live)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Ja, men den har ikke trådløst netværk vel? Der nemlig langt til det nærmeste ethernetkabel, så den skal sættes til trådløst hvis jeg køber den.QrazyLeg skrev:Vil du have indbygget 1TB harddisk samt netværksdrev, så skal du købe WD TV Live Hub.
Ellers tak for de mange linier. Jeg overvejer den meget seriøst.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Nej ikke umiddelbart. Det kan dog ske den nye model har indbygget wifi.
Vores egen har kablet netværk, fordi routeren stor meget tæt på. Du kan dog få trådløs netværk med en DSB-dongle
Vores egen har kablet netværk, fordi routeren stor meget tæt på. Du kan dog få trådløs netværk med en DSB-dongle
Nej.
Okay. De koster heller ikke alverden. Jeg tror det bliver sådan en boks jeg smider penge efter plus en lille harddisk som får strøm via USB.
nco\\ CHART ATTACK 1999
I øvrigt så er der ikke Spotify endnu på min i hvert fald. Skulle lige se, og kunne iikke umiddelbart finde det. Bare til info
- sent from my Samsung Galaxy S II using Tapatalk.
De reklamerer for det stort, så går da udfra at det må virke.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Re: Re: WD TV Live
Der er også kommet ny version siden den model i Elgiganten. Så det kan også være derfor.
Jeg er også rigtig glad for min WD TV. Min er sat til netværket og det virker uden problemer. Jeg bruger den også til at afspille netradio, hvilket også virker uden problemer.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Down1: Har du et direkte købslink til lige præicst den model du har? Eller til EDB-priser.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Jeg har den her model http://www.befro.dk/shop/wd-tv-hd-12706p.html Men jeg kan se at WD har opdateret boxen så den ser lidt mere fiks ud http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=330
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
Har også kigget ret meget på wd tv, men må indrømme, at jeg er mere for at bygge min egen medieserver. Det bliver lidt dyrere, men så kan den også præcis det man ønsker - og man har "alt i én boks".
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
-
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Jeg går også snart over til WD TV Live, har taget beslutningen, skal bare ta' mig sammen til og købe den... overvejer nu og ønske den i gave til jul ...
jeg har også en, og har haft flere af dem. og skal da også ha den "nye".
De er geniale og virker 100% med 1080 afspilning. selv over netværket fra en NAS.
Kan kun anbefale det. Dog synes jeg at live hub'en ikke er det værd, da jeg aldrig ville bruge en indbyggede hdd.
De er geniale og virker 100% med 1080 afspilning. selv over netværket fra en NAS.
Kan kun anbefale det. Dog synes jeg at live hub'en ikke er det værd, da jeg aldrig ville bruge en indbyggede hdd.