Review: Resident Evil - Apocalypse aka. Resident Evil 2

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Review: Resident Evil - Apocalypse aka. Resident Evil 2

Indlæg af QrazyLeg »

IMDb

Trailers

IMDb-rating: 6.2/10 (2,063 votes)

Subject fortjener mere end 6.2 i rating efter min mening. Ihvertfald hvis man kan lide spillet. Og filmen er tro mod spillet. Virkelig tro. De kendte scener og karakterer træder igennem i HELE filmen. Ufatteligt godt lavet. Især da man tænker på at de fleste film ikke kan følge den bog de er skrevet ud fra.

Uhyggen er der ligeledes hele vejen igennem. Konstant fik man chok. Ikke på teenage-gyserfilmens måde. Nej - rigtige chok. Og så lige tak til biografen, der tilsyneladende havde skruet lyden højere op en sædvanligt. Sådan som film nu skal ses og høres.

Filmen forudsætter ikke at man har set Resident Evil (2002), den starter med et grundigt resume, hvor forholdet mellem Alice (Milla Jovovich) og Umbrella Corporation, der lavede T-viruset og lod det udslippe bliver fastslået og genopfrisket.

Om min store begejstring for filmen skyldes samme begejstring for spillet ved jeg ikke. Men det gør den ikke ringere da selv klippestilen i filmen ligger så tæt på spillet at man forestiller sig sin ps1-controller i hånden.

:4af5

tættere på 5 end på 4. Men der er en karakter deri, der havde for sjove og unaturlige replikker. Det fik en til at indse det var en cola og ikke en controller man sad med. Stop med at sætte en sort pauseklovn ind i manuskriptet Hollywood. :( Giv dem almindelige roller. Det er trivielt med sorte humørbomber i jeres film.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar