Sortseer..
Redaktør: Moderators
-
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Sortseer..
Hey hey..
Har fået et dejligt brev fra DR, der mener at jeg skal give dem nogle penge.. Ville lige høre, om nogen ved hvor stor risikoen er, for at de sender en inspektør?!
Desuden, hvis de kommer.. er det så nogen der ved hvor grundige de er.. Har nemlig ikke et fjernsyn, men et TV-kort, så det er computeren jeg bruger..¨
Og sidst.. har de mulighed for at få oplysninger fra Telia, om at jeg har kabeltv?!
Har fået et dejligt brev fra DR, der mener at jeg skal give dem nogle penge.. Ville lige høre, om nogen ved hvor stor risikoen er, for at de sender en inspektør?!
Desuden, hvis de kommer.. er det så nogen der ved hvor grundige de er.. Har nemlig ikke et fjernsyn, men et TV-kort, så det er computeren jeg bruger..¨
Og sidst.. har de mulighed for at få oplysninger fra Telia, om at jeg har kabeltv?!
-
- Site Admin
- Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
- Kontakt:
du må ikke hænge mig op på det. Jeg har været sortseer hele mit liv, næsten da. for da jeg skulle ha nyt tv for 4 år siden, købte jeg et i føtex og udfyldte en seddel der med navn og adresse. det sku jeg aldrig ha gjort, for efter 3 uger fik jeg et brev om at Licens kontoret havde fået besked på at jeg havde købt tv. jeg tilmeldte mig så licens og efter 6 måneder afmeldte jeg igen. jeg vil dog sige at jeg har radio licens
omkring det med en inspektør. så vil jeg bare sige at de ikke sender nogen ud til dig, medmindre han skal inspicere hele bygningen. Og sku han komme forbi alligevel, skal du bare nægte ham adgang. Han kan nemlig ikke tvinge sig adgang uden en dommerkendelse. Dog går der diverse historier om at folk er blevet bustet ved at inspektøren kunne høre lykkehjulet køre gennem døren osv... men det tror jeg ikk på.
Jeg har også kabeltv, men ellers ville jeg ikk kunne høre alle de goe radio stationer
omkring det med en inspektør. så vil jeg bare sige at de ikke sender nogen ud til dig, medmindre han skal inspicere hele bygningen. Og sku han komme forbi alligevel, skal du bare nægte ham adgang. Han kan nemlig ikke tvinge sig adgang uden en dommerkendelse. Dog går der diverse historier om at folk er blevet bustet ved at inspektøren kunne høre lykkehjulet køre gennem døren osv... men det tror jeg ikk på.
Jeg har også kabeltv, men ellers ville jeg ikk kunne høre alle de goe radio stationer
stofa arbejder ikke sammen med licens styrelsen og på den måde sladre de ikke om du har kabeltv osv.
Licens folkene kan kun melde dig til licens hvis du selv indrømmer du har tv eller tv tuner kort. med mindre de selvfølgelig kommer med dommerkendelse. men det sker næppe med mindre du har boet samme sted i mange mange år og de flere gange er kommet forbi og du har nægtet at ha tv
Licens folkene kan kun melde dig til licens hvis du selv indrømmer du har tv eller tv tuner kort. med mindre de selvfølgelig kommer med dommerkendelse. men det sker næppe med mindre du har boet samme sted i mange mange år og de flere gange er kommet forbi og du har nægtet at ha tv
-
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
Jeg har også fået sådan et brev, og jeg tror at de kommer en tur ud her i næste måned.. i hvert fald hvis man bor på kollegie eller lignende.. Men da jeg købte mit fjersyn var der ingen, som stilte spørgsmålstegn.. Nu har jeg heldigvis smidt det hjem til min mor, og mangler lige at fjerne en tuner så er den klaret.. Hører aldrig radio, og ser stort set aldrig fjernsyn, så vil ikke betale for det. men man kan lave en ganske god antenne af sølvpapir Min personlige rekord med sådan en er at kunne tage DR1, TV2, DR2 og TvDK2.. Det synes jeg selv er ganske pænt af en hjemmelavet antenne..
Men det med at folk er blevet busted med fjernsynet, som kunne høres er altså god nok.. Kender et par stykker som har været så uheldige.
Men det med at folk er blevet busted med fjernsynet, som kunne høres er altså god nok.. Kender et par stykker som har været så uheldige.
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Jeg har været sortseer i 10 år, men efter jeg for et par måneder siden flyttede i hus er jeg begyndt og betale.
Jeg har tidligere over 10 gange haft besøg af dem, men eftersom jeg boede på kollegie de fleste af gangene, var jeg advaret inden han nåede min dør, så jeg åbnede ikke.. Dog har jeg 3 gange åbnet hvor han stod der med sit klamme id kort, jeg har alle gange løjet ham direkte op i ansigtet og sagt jeg ikke havde hverken tv eller radio, har altid fået afvide at de intet kan gøre for at få bevist du har et, dommerkendelser m.m blir ikke udstedt til det..
Har også for et par år siden købt et tv i føtex og fik et par måneder et "Vi er blevet oplyst du har farve tv" girokort, det jeg gjorde var at sende en "Hvor f..... har I hørt jeg har fjernsyn... blablabla... Slet mig!!!" mail og dagen efter fik jeg svar om jeg var slettet
Vil lige tilføje at licensmanden (ihvertfald dem der har banket på min dør) banker på en helt speciel måde, så man kan faktisk blive advaret bare af banket.. De gange jeg har åbnet døren har jeg rent faktisk haft ringeklokke, synes det er lidt spøjst
Jeg har tidligere over 10 gange haft besøg af dem, men eftersom jeg boede på kollegie de fleste af gangene, var jeg advaret inden han nåede min dør, så jeg åbnede ikke.. Dog har jeg 3 gange åbnet hvor han stod der med sit klamme id kort, jeg har alle gange løjet ham direkte op i ansigtet og sagt jeg ikke havde hverken tv eller radio, har altid fået afvide at de intet kan gøre for at få bevist du har et, dommerkendelser m.m blir ikke udstedt til det..
Har også for et par år siden købt et tv i føtex og fik et par måneder et "Vi er blevet oplyst du har farve tv" girokort, det jeg gjorde var at sende en "Hvor f..... har I hørt jeg har fjernsyn... blablabla... Slet mig!!!" mail og dagen efter fik jeg svar om jeg var slettet
Vil lige tilføje at licensmanden (ihvertfald dem der har banket på min dør) banker på en helt speciel måde, så man kan faktisk blive advaret bare af banket.. De gange jeg har åbnet døren har jeg rent faktisk haft ringeklokke, synes det er lidt spøjst
<---------------------------->
§1 I'm always right
-
- Kontakt:
Takker for svarene.. tror den bliver lagt ligeså fint ned i skraldespanden så..
Har ogs været ved at regne lidt på tallene.. De skriver at 99% af alle danske husstande har farvefjernsyn.. Og med ca 1 mio husstanden der betaler ca 1200 hver halve år, for Danmark Radio 2.4 Mia om året.. Det er dælen dytme mange penge for det hø, der vises..!
Har ogs været ved at regne lidt på tallene.. De skriver at 99% af alle danske husstande har farvefjernsyn.. Og med ca 1 mio husstanden der betaler ca 1200 hver halve år, for Danmark Radio 2.4 Mia om året.. Det er dælen dytme mange penge for det hø, der vises..!
-
- Kontakt:
Det lyder af meget, men de penge bliver hurtigt brugt! - Så kan man sige, jamen *tud tud* de laver elendigt tv i dk. Ja, for 5.8 mia. er ikke en skid! Der bliver altså sendt MANGE timers tv HVER dag.CrazyBrain skrev:Kan da se, at de 1 mio var helt galt.. Iflg Danmarks statestik er der 2 460 755 beboede husstande i Danmark.. Og så gir der omkring 5.8Mia.. Damn!!
Selv er jeg lige flyttet, og med flere og meget større regninger end indtægter, så kan jeg simpelthen ikke betale den regning også. Så det må jeg droppe. - Tror faktisk jeg snart smider tv'et en tur langt væk, da jeg ser det en gang om ugen MAX.
Men sortseer ligger tæt op af tyv, og det finder jeg som noget af det laveste i vores samfund. DILEMMA!
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
..
Man kan da også bare ha en dvd video eller ps2, og hvis han står og banker, kan man jo lige hurtigt fjerne antennelednigen, så er der jo ikke noget galt i at have et tv...
Kræver selvfølgelig at man har en dørspion eller lignende, så man kan se ham inden man åbner
Kræver selvfølgelig at man har en dørspion eller lignende, så man kan se ham inden man åbner
<HR>
<center>:)</center>
<center>:)</center>
Re: ..
Er lige meget om det er sat til, har du tv eller lign skal du betale er jeg rimelig sikker på..Techno_Mann skrev:Man kan da også bare ha en dvd video eller ps2, og hvis han står og banker, kan man jo lige hurtigt fjerne antennelednigen, så er der jo ikke noget galt i at have et tv...
<---------------------------->
§1 I'm always right
Re: ..
Korrekt. Ligemeget om der er et antennestik eller ej.JayJay^^ skrev:Er lige meget om det er sat til, har du tv eller lign skal du betale er jeg rimelig sikker på..Techno_Mann skrev:Man kan da også bare ha en dvd video eller ps2, og hvis han står og banker, kan man jo lige hurtigt fjerne antennelednigen, så er der jo ikke noget galt i at have et tv...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
http://hs235.dk/blog/archives/000946.php
Det var det eneste svar jeg lige kunne finde på det Amh .. Så det lader til det er et nej =)
Og de kan som tidligere sagt ikke finde ud af det, du kan bare nægte dem adgang.
Det var det eneste svar jeg lige kunne finde på det Amh .. Så det lader til det er et nej =)
Og de kan som tidligere sagt ikke finde ud af det, du kan bare nægte dem adgang.
Tjow