Indberetning af skat

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Indberetning af skat

Indlæg af nco »

Sidste år omlagde min kæreste og jeg vores lån og i den sammenhæng sagde vores bankrådgiver at man kunne trække omkostninger fra i skat på det som hedder rubrik 44. Er det så en halvdel hver vi skal trække fra, eller kan jeg trække det hele fra på min? Skal det være -14.000 el. 14.000? Altså med eller uden minus foran beløbet?

På forhånd tak.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Drud
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 22 apr 2002, 10:35
Geografisk sted: #chart.dk

Re: Indberetning af skat

Indlæg af Drud »

Hey nco,

Hvilke omkostninger er det som er betalt ved omlægningen af lånet? Normalt har man kun fradrag for renter, og de bliver indberettet helt automatisk af långiver. I nogle tilfælde kan der også være et kurstabsfradrag, men dette bliver også indberettet automatisk.

Med hensyn til selve angivelsen af beløbet, så skal det være uden minus, da rubrik 44 er fradrag i kapitalindkomst. Skriver du med minus, bliver du i stedet for beskattet af det. Som udgangspunkt skal det deles ligeligt imellem jer, men hvis det kan begrundes med at det kun er den ene som betaler for lånet selvom det står i jeres begges navn, kan du godt få hele fradraget.

Hvis du har brug for yderligere hjælp siger du bare til, så skal jeg undersøge det for dig ;)
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Indberetning af skat

Indlæg af nco »

Her er teksten fra vores bankrådgiver:
I forbindelse med hjemtagelse af lån er der i alt betalt 15.604,16 kr. i garantiprovision. Beløbet af fradragsberettiget på selvangivelsen og skal påføres under "Anden kapitalindkomst" (punkt 44 - med "minus" foran), idet banken ikke har foretaget indberetning til SKAT.
Man kan så ikke påføre et minus foran beløbet.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Drud
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 22 apr 2002, 10:35
Geografisk sted: #chart.dk

Re: Indberetning af skat

Indlæg af Drud »

Det er korrekt der er fradrag, men de skal ikke angives med minus foran.

Rubrik 44 er en fradragsrubrik i forvejen, så derfor skal der ikke bruges fortegn ved selvangivelsen.

Det er kun i rubrik 31-39 man skal bruge minus, hvis det er et fradrag i stedet for en indkomst.
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Indberetning af skat

Indlæg af nco »

Godt så. Så har jeg smidt 7.802,- på for mit vedkommende, så skal jeg bare have gjort det samme med min kærestes SKAT.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Besvar