Firewalled - har ingen firewall ?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
EMR
Indlæg: 2489
Tilmeldt: 19 apr 2006, 21:23

Firewalled - har ingen firewall ?

Indlæg af EMR »

Ja, både windows security center og mit azureus påstår jeg er bag en firewall, og de siger det er Norton Internet Security, men jeg har slettet Norton, og bruger nu AVG free edition..
Hvordan får jeg den usynlige firewall fjernet ? Har prøvet at søge efter "norton" men udne held.
Drud
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 22 apr 2002, 10:35
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Har du prøvet at søge i registreringsdatabasen ?

Kunne være derinde som lå nogen rester tilbage fra Norton, hvor det for computeren vil ligne at den stadig er aktiv. (Databasen køres fra Start, Kør, "regedit" ) Husk i øvrigt at tage backup inden du ændrer noget, så du kan komme tilbage til udgangspunktet hvis computeren opfører sig underligt.
Hvis du ikke selv vil ind og ændre noget findes der er en masse programmer til at rydde op i registreringsdatabasen, bare søg på google :)
DaMonk
Indlæg: 255
Tilmeldt: 30 jan 2003, 10:02

Indlæg af DaMonk »

Du er heller ikke bag en Router? Som jo også fungerer som firewall!
EMR
Indlæg: 2489
Tilmeldt: 19 apr 2006, 21:23

Indlæg af EMR »

Er bag en router, men der har aldrig været firewall på. :) tak for svarene.
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

Det er da vist hellere ikke helt rigtigt at kalde en router for en firewall
EMR
Indlæg: 2489
Tilmeldt: 19 apr 2006, 21:23

Indlæg af EMR »

Nej, men så vidt jeg har forstået kan der godt være indbygget firewall i en router ? eller er det bare mig der tager fejl.
DaMonk
Indlæg: 255
Tilmeldt: 30 jan 2003, 10:02

Indlæg af DaMonk »

En router fungerer som en "firewall" i de her tilfælde. Det dit program formentligt brokker sig over er at den ikke kan få optimal forbindelse fordi du ikke har viderestillet portene som dit program bruger. Det er mit gæt!

Det med windows security forstår jeg dog ikke - det kan godt være du stadig har noget liggende, uden at du selv aner det?
chaoz
Indlæg: 102
Tilmeldt: 15 maj 2002, 22:21
Kontakt:

Indlæg af chaoz »

som damonk siger er det fordi du ikke har vidrestillet dine porte på din router
:-MuSiK Er KæRlIgHeD, DeR SøGeR OrD!-:
EMR
Indlæg: 2489
Tilmeldt: 19 apr 2006, 21:23

Indlæg af EMR »

Hvis det er forwarded mine porte i mener, så har jeg gjort det, og er også Connectable (bittorrent)
Darkheart
Indlæg: 489
Tilmeldt: 22 apr 2002, 15:01
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Re: Firewalled - har ingen firewall ?

Indlæg af Darkheart »

EsMr skrev:Ja, både windows security center og mit azureus påstår jeg er bag en firewall, og de siger det er Norton Internet Security, men jeg har slettet Norton, og bruger nu AVG free edition..
Hvordan får jeg den usynlige firewall fjernet ? Har prøvet at søge efter "norton" men udne held.
http://www.azureuswiki.com/index.php/Main_Page

Der er nogle løsninger. Kan godt tage lidt tid, men man kan som regel hitte ud af det til sidst.
- Darkheart -
We fools who love...
Besvar