Direct 3D Problem.

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Eisman
Indlæg: 18
Tilmeldt: 07 jan 2006, 22:50
Geografisk sted: Denmark

Direct 3D Problem.

Indlæg af Eisman »

Hey alle CA'er..
I Fredags sad jeg og spillede CSI 4 Hard evidence.. Da jeg ikke gider mere lukker jeg ned. Men da jeg så i går ville spille igen begyndte jeg at få denne besked "Could not initialize Direct 3D. Make sureyou have current video drivers and close any other aplications that might be running." Så jeg installerede de nyeste Catalyst drivere og CCC dertil, men jeg for stadig denne besked.. Jeg fik den også da jeg lige havde fået mig GFX kort og fik så at vide jeg skulle prøve en af de gamle drivere. Det gjorde jeg og det hjalp.. Men det er netop de drivere jeg havde da jeg nu fik den besked igen..
Mit GFX kort er et ATI Radeon X1650 Pro, mit bundkort er et Asrock K7NF2-RAID og jeg køre med Windows MC 2005.
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig her inde.
He checked it out, and saw that it was good....
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Til dem som ikke har ATI så er Catalyst navnet på ATI's drivere og CCC = Catalyst Control Center.

Er ikke sikker på at hjælper men prøv at afinstallere din gfx driver og så genstart.

Så prøver du afinstallere eller opdatere din chipset driver. restart.

Så opdater du Catalyst igen.


Kræver MC2005 speciele drivere eller kan du køre med XP drivere?
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Eisman
Indlæg: 18
Tilmeldt: 07 jan 2006, 22:50
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Eisman »

Det må jeg lige prøve.. Nej der skal ikke nogle specielle drivere til, ud over at der i Media Center er en ATI instillings side som gør at man kan lave nogle ATI instilinger i selv Media Center når det køre, men det virker aligevel ikke. Ellers er det bare en normal XP driver.. Måske jeg skulle prøve også bare at installere XP driveren uden det der extra MC install der.
He checked it out, and saw that it was good....
Eisman
Indlæg: 18
Tilmeldt: 07 jan 2006, 22:50
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Eisman »

Hmm, det hjalp ikke noget.. Valgte enda at for en sikkerheds skyld lige at bruge Driver Cleaner da jeg havde afinstalleret.. Er der andet jeg kan prøve...
He checked it out, and saw that it was good....
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Jeg har søgt på den fejl men har indtil videre ikke kunne finde noget brugbart.

Har du prpblemer med andre spil?

Prøv at gå ned i start > kør > skriv "dxdiag.exe"

Under fanebladet "Display" prøv se om Direct3D er aktiveret.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Kode: Vælg alt

This is the tech support answer from Ubisoft concerning Direct 3D initializing error.

Ubisoft Support: Initialize Direct 3D Error


Please make sure that your PC meets the minimum requirements for this game. Minimum Requirements


To find out what hardware you have on your PC, open the DirectX Diagnostic Tool:
1. From Windows, click Start->Run
2. In the Open: box, Type DXDIAG and click OK

The DirectX Diagnostic Tool will display all of the relevant hardware and software on your PC.


The most common cause for this problem is NOT meeting the video requirements. 

CSI: Three Dimensions of Murder requires a 32 MB (64MB recommended) Direct X 9.0c compliant video card (supported chipsets below)

Supported video cards:

ATI Radeon 7200/8500/9000/X series
NVIDIA GeForce 3/4/FX/6 series
NVIDIA Quadro 2/4 series


**Non T&L Cards Supported WITH 2 GHz or Faster Processor:

ATI Radeon 7000
INTEL Extreme Graphics 82845, 82865, 82915
NVIDIA GeForce 2/4 MX


Laptop versions of these chipsets may work but are not supported.

If you have one of the supported video cards for this game and are still having trouble, please make sure that you have the latest drivers installed for your video card from the manufacturers website. 

Du opfylder jo minimumskravene så det er lidt mærkeligt men jeg kan se der er flere der har haft samme problem dog har jeg ikke kunne finde en specifik løsning på det indtil videre.

Men prøv at søge på kigge på > http://www.google.dk/search?hl=da&q=Cou ... +CSI&meta=

Den seneste ATI driver er "Catalyst 7.10" så den går jeg udfra du har installeret? Har DirectX 10 eller 9c?
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Eisman
Indlæg: 18
Tilmeldt: 07 jan 2006, 22:50
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Eisman »

Jeg har allerede været inde og kigge på DXDIAG og der star det hele til at køre fint, og Direct3D er aktiveret. Jeg har de seneste drivere og CCC (Vers.7.10). Og så har jeg DirecX9c, for det er noget med at DirectX10 kun er til Vista.. Eller tager jeg fejl? Har ihvertfald fået at vide jeg skulle installere 9c..
He checked it out, and saw that it was good....
Eisman
Indlæg: 18
Tilmeldt: 07 jan 2006, 22:50
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Eisman »

Det gælder for øvrigt alle spil der køre Direct3D.. Kan heller ikke spille portal, Half Life 2:Deathmatch eller Half Life 2: Lost Coast på steam.
He checked it out, and saw that it was good....
Eisman
Indlæg: 18
Tilmeldt: 07 jan 2006, 22:50
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Eisman »

Fant det her på en side, kan det virkelige være hos mig også tror du?? Skal jeg prøve og lave en scanning med avast?

"Problem solved. It wasn't a problem with GameTap or the game, it was actually something a lot more serious. I updated my virus scanner and ran a deep scan, and found a worm lying on my hard drive I can't remember it's name, but it was in the folder where DirectX was installed and it had corrupted [thankfully not all of] some of my DirectX files, but I guess the worm was smart enough to trick windows into thinking that everything was A-OK when I would go into DXDiag. Unfortunately, after I got rid of the sucker windows still wouldn't let me reinstall direct x, so I had to do a fresh install of windows Oh well, thankfully I keep all of my important files on an external hard drive And It's not the end of the world to reinstall my games.

Anyways, I can now play Sam & Max again! Just in time too, I can't wait too play Ice Station Santa tomorrow."
He checked it out, and saw that it was good....
Eisman
Indlæg: 18
Tilmeldt: 07 jan 2006, 22:50
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Eisman »

Har også fundet det her..

"Definitely a problem with the AC'97 on board sound I think.

Mine is Soundmax Integrated Digital Audio from Dell. It is a Dell Dimension 8300 desktop. Graphics card is 6800 GT.

Soundmax driver version: 5.12.1.3555"

Jeg har et AC'97 onboard lydkort. Det er godt nok fra X-hear, men kan det måske være det der er problemmet.?? Jeg har haft lidt bøvl med det.. Nogle instilling jeg skal gå ind og ændri hver gang jeg starter computeren.. Og jeg har de nyeste drivere til det..
He checked it out, and saw that it was good....
Eisman
Indlæg: 18
Tilmeldt: 07 jan 2006, 22:50
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Eisman »

Hey igen folks.. Jeg ser nu ud til at have fundet en løsning på mit problem,, Har installeret Omega's drivere i stedet for.- og har ikke haft problemmer sidden. Men i skal ihvertfald have tak fordi i prøvede at hjælpe her inde..
He checked it out, and saw that it was good....
Besvar