Boykot eller ytringsfrihed?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

thorolf15
Indlæg: 230
Tilmeldt: 30 apr 2002, 16:58
Geografisk sted: Somewhere in France :)

Indlæg af thorolf15 »

Qrazyben:

Jeg kan da lige kommer med lidt input til Frankrig hvad det angår. Jeg har boet her i 2½år nu, kender en del franskmænd efterhånden (fine mennesker iøvrigt) jeg kender dog ikke een eneste der har snakket om religion, og har aldrig hørt om at de har været i kirke... Jeg har været til et bryllup hernede i kirken, det foregik meget som i DK. Jeg tror de er meget som os hvad det angår...

At jeg så tar fejl er meget muligt, da jeg jo kun kender en lille del af Frankrigs befolkning :) Og da jeg kun har set en lille del af frankrig :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

thorolf15 skrev:At jeg så tar fejl er meget muligt, da jeg jo kun kender en lille del af Frankrigs befolkning Smile Og da jeg kun har set en lille del af frankrig Smile
Der kan jeg jo så sige det samme. For du har med garanti snakket med flere end 10 :D
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
pono
devarjokendte.dk
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 22 apr 2002, 13:54

Indlæg af pono »

Er der nogen af jer som vil stemme på en anden næste gang efter det her?
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Latterligt spørgsmål. Jeg sætter mit kryds det samme sted, som jeg har sat de to seneste valg. Med mindre du opfordrer til at folk, der ikke tidligere har stemt på Pia Kjærsgaard skal sætte sit kryds på DF, så ved jeg ikke, hvor du vil hen med dette.

Alle politikere ville få kritik for denne situation fra de andre politiske partier. Havde Anders Fogh undskyldt for at lade den danske presse bruge deres ytringsfrihed, så ville oppositionen have kaldt ham svag. Nu hvor han ikke har gjort det, så er han stadig svag fordi Danmark Anders Fogh ikke handlede korrekt første gang. Hvad der var det rigtige for Anders Fogh at gøre afhænger vist af, hvor man sætter sine krydser.

Hvor mange tror Helle Thorning, Holger K. Rasmussen ja selv Villy Søvndal ville have handlet meget anderledes end Anders Fogh, hvis de havde været ved magten.

Kun de radikale havde måske undskyldt den danske grundlov og ytringsfrihed, men lad os bare være ærlige. De radikale er nok det parti i Danmark med mest muslimsk støtte. Til dels fred være med det. De har forstået at samle stemmer, der hvor andre partier taber dem. At stemmerne så ikke er nok til at tage regeringsmagten det er så ærgerligt for Marianne Jelved.

Lad os se hvordan Danmark fremstår efter denne krise. Forhåbentlig kan muslimer og kristne i Danmark lære lidt om, hvordan man respekterer hinanden noget mere end vi gør nu, og forhåbentlig vil nogle af kulturforskellene blive gjort klarere, så vi undgår nogle af de misforståelser vi oplever nu.

Så skal vi bare have mere fokus på at få de skidte imamer som Abu Laban sparket ud af landet for landsforræderi.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Mikkel
Indlæg: 3392
Tilmeldt: 24 apr 2005, 13:22
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

3dotz skrev:Så skal vi bare have mere fokus på at få de skidte imamer som Abu Laban sparket ud af landet for landsforræderi.
Ja for satan! Det er et af de eneste punkter hvor jeg kan være enig med DF, hvad ordet "landsforræderi" angår! HAM der - han skal sateme ud af landet!
pono
devarjokendte.dk
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 22 apr 2002, 13:54

Indlæg af pono »

Det var nu bare for at høre :-) Chill da
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Beklager min reaktion. Syntes bare at det var et latterligt og malplaceret indlæg.

Ikke noget som skulle rettes mod personen bag indlægget.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Will
Chart Attack VIP
Indlæg: 890
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:47

Indlæg af Will »

Tror nu også det ikke havet gjort så meget forskeld på hvem der er ved magten.

Men min personlig holdning er at vi er svage..
De skal ikke boykotte danmark. Det er sq os der skal boykotte dem..
Lige nu er vi ikke andet end nogen tøffel helte. og vil blive helt vildt glade når de siger ja til danske vare igen.
Det vil sige DE har magten over os.. kan jeg slet ikke forholde mig til.

Så vi skal bare stoppe alt form for støtte vare osv til de lande der laver balade. og faktisk ret sikker på at vi nok vil opleve andre lande følge med.. Så må vi sq lige vise hvem der har magten... De kan lige som ikke leve af sand og olie.
Will
Chart Attack VIP
Indlæg: 890
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:47

Indlæg af Will »

Sig-Mund
Indlæg: 1293
Tilmeldt: 18 sep 2003, 22:15

Indlæg af Sig-Mund »

Nå så er vi på den igen.

Et eller andet sted kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor vi nu skal trykke de skide tegninger igen? får de danske medier en vis tilfredstillelser ved at provokere andre mennesker?

Men omvendt, det er sku vores land, og det er os der bestemmer så hvorfor fanden skal vi ikke ha lov til at skrive og vise de ting vi vil?

Lad os håbe det ikke bliver i ligeså slemt omfang som for 2 år siden
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Indlæg af nco »

Sig-Mund skrev:Et eller andet sted kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor vi nu skal trykke de skide tegninger igen? får de danske medier en vis tilfredstillelser ved at provokere andre mennesker?
Jeg håber de trykker en ny tegning på forsiden af Ekstra Bladet hver dag den næste uge.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Down1
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:24
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Sig-Mund skrev:Et eller andet sted kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor vi nu skal trykke de skide tegninger igen? får de danske medier en vis tilfredstillelser ved at provokere andre mennesker?
Det skal de fordi det er en vigtig del i vores demokrati. Hvilket sjovt nok også er derfor alle de muslimer her i landet har ret til, at sige hvad de mener om de tegner uden at der sker noget med dem. Vi skal ikke indordne os efter nogle sølle folk, der ikke har opdaget at vi faktisk for længe siden gennemgik noget vi her i verden kalder "oplysningstiden".
§ 77. Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres.
Det har været vores ret siden 1849!
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Sig-Mund
Indlæg: 1293
Tilmeldt: 18 sep 2003, 22:15

Indlæg af Sig-Mund »

Jeg håber de trykker en ny tegning på forsiden af Ekstra Bladet hver dag den næste uge.
Down1 skrev:
Sig-Mund skrev:Et eller andet sted kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor vi nu skal trykke de skide tegninger igen? får de danske medier en vis tilfredstillelser ved at provokere andre mennesker?
Det skal de fordi det er en vigtig del i vores demokrati. Hvilket sjovt nok også er derfor alle de muslimer her i landet har ret til, at sige hvad de mener om de tegner uden at der sker noget med dem. Vi skal ikke indordne os efter nogle sølle folk, der ikke har opdaget at vi faktisk for længe siden gennemgik noget vi her i verden kalder "oplysningstiden".
§ 77. Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres.
Det har været vores ret siden 1849!
Ja vores "stolte" demokrati som der en tendens til at tro vi lever utrolig meget op til.

demokrati [demokrHZtiO] sb. -et, -er, -erneo en styreform hvor befolkningen har den politiske magt, og hvor beslutninger træffes ved afstemning og af folkevalgte repræsentanter
Tror jeg kan nævne flere tilfælde hvor den danske befolkning ikke har haft skide meget at sku ha sagt.

Dermed ikke sagt at jeg støtter de fundamentelistiske muslimer, men alligevel mener jeg at vi lever i et samfund, hvor vi burde have det overskud, og det overblik til at leve overens med andre religioner uden at skulle provokere.

Fair nok at vi har vores ytringsfrihed, men hvis jeg genere min ven med at han er tyk, og han beder mig lade være, så stopper jeg da os. Hvorfor så fortsætte med at genere troende muslimer, som har et helt andet livsyn end os?

At der så er nogle (man skal ikke generalisere) muslimer der vælger at leve deres liv til punkt og prikke efter en bog som er skrevet for ca 1500 år siden, kan jeg ikke forstå. Og det er måske derfor de stadig lever under de forhold de gør i mellemøsten?
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Danmark er bare et meget fattigt land, hvad angår menneskesyn og kulturberigelse.

Vi snakker meget om ytringsfriheden og hvordan vi har ytringsfrihed under ansvar i Danmark. Nogle ytrer sig gennem aviser og provokative tegninger af en anden religions profet. Andre gennem vold, bål og bilafbrændinger.

Hvorfor aviserne pludselig skulle genoptrykke den Mohammedtegning? De havde vel ikke hjerne nok til at lade være. Hvorfor sætte ild til det bål, som er blevet slukket bare fordi man kan.

Stod det til mig, så boykottede vi de aviser, der havde bragt tegningen, så de kunne mærke det økonomisk. Men så kommer der en kommentar som den nco skriver, hvor han håber Ekstra Bladet vil genoptrykke en tegning hver dag næste uge.

Jeg vil ikke bukke mig for andre religioner, ej heller for den kristne, men hvorfor ikke leve side om side i stedet for at bekrige hinanden, når nu det kan lade sig gøre.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

Sig-mund du har da magten i form af de politiker DU har valgt ind i.
Det står selv i det du har copy/pastet så vil MEGET gerne se dine eksempler.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Jeg er ikke enig med dig, men jeg vil kæmpe til min død for din ret til, at ytre din mening.
-Voltaire
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Sig-Mund
Indlæg: 1293
Tilmeldt: 18 sep 2003, 22:15

Indlæg af Sig-Mund »

DjMail skrev:Sig-mund du har da magten i form af de politiker DU har valgt ind i.
Det står selv i det du har copy/pastet så vil MEGET gerne se dine eksempler.
Nu findes der jo mange former for demokrati, og jeg ville mene at demokrati er som der står i følgende:
Direkte demokrati er hvor hele befolkningen kommer til orde i form af en folkeafstemning, alles mening er derfor repræsenteret og har indflydelse på den endelige afgørelse. Direkte demokrati er måske den mest fair måde at afgøre forslag på, da alle bliver hørt, dog ville det være meget besværligt i praksis, hvis der skulle afholdes folkeafstemning, hver eneste gang et forslag skulle vedtages. Derfor bruges repræsentativt demokrati oftest i et moderne demokratisk samfund.
Men det kan vi jo ikke engang prale af her i dk, i såfald havde vi højst sandsynligt ikke haft noget ungdomshus nu (sidespor).

Herhjemme kører vi med repræsentativt demokrati, hvor som du nævner Mail, er det dem vi har valgt ind der tager beslutningerne.

Og tror ikke jeg behøver at nævne tilfælde hvor politikerne har taget beslutninger, som resten af den danske befolkning egentlig godt ville være med til at afgøre

Men det er jo fantastisk vores demokrati, og vi lever jo højt og helligt på det, men vi kan ikke engang selv leve op til at være et "demokratisk samfund"
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Lokefar
Indlæg: 907
Tilmeldt: 08 feb 2005, 14:41
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Man kan have forskellige holdninger til genoptrykningen. Men en ting jeg synes er interessant denne gang var det interview der var igår aftes med talsmanden for Hiz-but Tahira (stavefejl?).

Han fordømte bil afbrændingerne men sagde så samtidig at man forlangte tegningerne fjernet og en undskyldning. Hvis det kan lade sig gøre at holde det her. Så må det være der vores ytringsfrihed kommer til sin rette. Nogle udfordrer andres religion og dem der bliver udfordret svarer igen. Begge igennem det talerør der er de offentlige medier. Det er sådan det skal være. Det er ytringsfrihed fra begge sider.

Til folk der laver bilafbrænding, kaster med sten og hvad end så om det er "utilpassede unge" fra København eller indvandrere i Gellrup. Tag jer nu sammen!.
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Indlæg af nco »

Ekstra Bladet har en god leder i dag:
Den falske jammer fra bøller
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
TheJackal
Chart Attack VIP
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 22 apr 2002, 09:46
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Fra EB's leder:
UANSET hvor meget bøllerne og deres forældre klæder sig ud som ofre, er det dem, der har foretrukket at flygte til vores demokratiske univers fra verdens 54 modbydelige muslimske diktaturer. Det er ikke danskerne, der har meldt sig ind i islam.
Præcis!
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Besvar