Hvad er det mine USB porte ikke fatter i Vista?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Haldrup
Indlæg: 114
Tilmeldt: 07 jun 2004, 14:02
Geografisk sted: Nibe

Hvad er det mine USB porte ikke fatter i Vista?

Indlæg af Haldrup »

Hej

Jeg har lige fået anskaffet mig en Ipod Shuffle den anden dag og jeg ville sætte den til min computer så jeg kan overføre noget musik på den. Men problemet er at min computer godt kan se at min Ipod er sat i, men den fungerer ikke med Itunes, og Itunes kan ikke se at min Ipod sidder i USB stikket. Har samme problem med min Sony Ericsson w810i som softwaren ikke opfanger, og den eneste måde jeg kan få musik overført til den er via kortlæseren. Som overskriften siger kører jeg med Vista som operativsystem. Jeg tænkte det kunne være noget med en driver men kan ikke rigtig få problemet løst.
Nogen der har forslag til hvad problemet kan være og hvordan det kan løses, da det er lidt skod at have en Ipod som man ikke kan bruge fra sin egen computer?
Jeg ved ikke noget, jeg er her bare!?
zoot84
Indlæg: 79
Tilmeldt: 01 jan 2005, 17:58

Indlæg af zoot84 »

Har du den nyeste itunes?
chreddy1
Request Limit Reached
Indlæg: 4408
Tilmeldt: 08 jan 2006, 18:40
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

lige umiddelbart ville jeg sige at det lyder til at du ikke har en driver til den.. eller også er det bare vista der har problemer med ipod's.. for har læst om flere der har samme problem som dig..

prøv at se lidt her ;)..
http://www.google.dk/search?hl=da&q=ipo ... meta=&aq=f
http://www.techsupportforum.com/convers ... vista.html
http://www.techsupportforum.com/conversation-pit/gadget-support/161714-ipod-shuffle-will-not-work-vista.html skrev:1) Plug in ipod to usb port (obvious I know)
2) When vista asks to install follow as you have but when it gets to have disk, follow through to browse for drivers.
3) Point it to the C:/windows/ directory.
4) Follow these steps for all 4 divces that it will attempt to locate, it will then show up in iTunes and work as normal
zoot84
Indlæg: 79
Tilmeldt: 01 jan 2005, 17:58

Indlæg af zoot84 »

Min ipod og vista fungere ganske fint - og jeg kender andre hvor det også virker uden problemer? så tror altså næppe det er vista, nok mere driver eller noget lignende!
Goddie550
Indlæg: 292
Tilmeldt: 08 jun 2007, 00:52
Geografisk sted: I en tåge i Gotham City

Indlæg af Goddie550 »

Jeg havde også lidt problemer med min nye ipod shuffle (det var godt nok til XP ) , men det hjalp at hive ipoden ud , genstarte itunes .. plugge ipoden i igen og så vente indtil den blev registreret.
I'm just a lesbian...trapped in a man's body
Haldrup
Indlæg: 114
Tilmeldt: 07 jun 2004, 14:02
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af Haldrup »

Har prøvet lidt af hvert efter at have læst på diverse fora. Har dog stadig ikke fået det til at virke, men har jo som sagt samme problem med min telefon og også eksterne harddiske. Må bare prøve lidt mere og se hvad der sker, men synes jeg kunne læse mig til at andre har samme problem som mig og måske problemet bliver rettet når SP1 DK kommer ud....
Jeg ved ikke noget, jeg er her bare!?
Besvar