Ny router
Redaktør: Moderators
Ny router
Hey CA!
Jeg har netop fået opgraderet min forbindelse til 40/40 mbit og er stødt ind i et problem med hastigheden gennem min router.
I øjeblikket har jeg en Linksys WRT54G v5 router der (åbenbart) kun kan klare 20mbit. Jeg vil naturligvis gerne kunne udnytte mine 40mbit fuldt ud og leder derfor efter en ny router der kan klare det.
Min computer er tilsluttet routeren trådløst via dette netkort: Foxconn 802.11 a/b/g/n Wireless System Adaptor
Ud fra det vil jeg mene at jeg bare skal have købt en ny router der understøtter N-standarden, og så burde jeg kunne udnytte forbindelse fuldt ud. Er det rigtigt antaget?
I så fald har jeg kigget på en Linksys E1000 som jeg vil mene burde kunne klare de 40mbit trådløst.
Har i evt. forslag til andre routere der kan benyttes?
Jeg har netop fået opgraderet min forbindelse til 40/40 mbit og er stødt ind i et problem med hastigheden gennem min router.
I øjeblikket har jeg en Linksys WRT54G v5 router der (åbenbart) kun kan klare 20mbit. Jeg vil naturligvis gerne kunne udnytte mine 40mbit fuldt ud og leder derfor efter en ny router der kan klare det.
Min computer er tilsluttet routeren trådløst via dette netkort: Foxconn 802.11 a/b/g/n Wireless System Adaptor
Ud fra det vil jeg mene at jeg bare skal have købt en ny router der understøtter N-standarden, og så burde jeg kunne udnytte forbindelse fuldt ud. Er det rigtigt antaget?
I så fald har jeg kigget på en Linksys E1000 som jeg vil mene burde kunne klare de 40mbit trådløst.
Har i evt. forslag til andre routere der kan benyttes?
Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Re: Ny router
Hvis man google din router står der at den også virker med 802.11g og det er jo op til 54 mbit så den burde da kunne give mere end 20 mbit.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Det var også min første tanke - Men de 54 mbit er åbenbart kun teoretisk.Down1 skrev:Hvis man google din router står der at den også virker med 802.11g og det er jo op til 54 mbit så den burde da kunne give mere end 20 mbit.
I praksis vil man ikke kunne nå de hastigheder... Det var ihvertfald det jeg fik at vide af kundeservice ved min udbyder (SydEnergi).
Ja det er teoretisk..Men der er langt fra 20 til 54 mbit.. Har du undersøgt om du har den nyeste firmware?
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
Jeps, jeg har den seneste. Tjekkede Linksys / Ciscos hjemmeside i gårDown1 skrev:Ja det er teoretisk..Men der er langt fra 20 til 54 mbit.. Har du undersøgt om du har den nyeste firmware?
Tror ikke du skal skal regne med meget mere end de 20-30 mbit med den router.
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic. ... sc&start=0
Så tror du har fat i det rigtige med en N router.
Du kan evt. tjecke dd-wrt's forum vedr. info omkring div. routere.
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic. ... sc&start=0
Så tror du har fat i det rigtige med en N router.
Du kan evt. tjecke dd-wrt's forum vedr. info omkring div. routere.
Bandit^
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Jeg havde same problem med min Linksys WRT54G, da jeg fik 30/30 fiber.
Har i stedet købt en D-Link DIR-635, der kører som en drøm!
Og så har den nok den bedste rækkevidde på wireless, jeg har set til dato, på et almindeligt husmands produkt!!
Kan anbefales.
Har i stedet købt en D-Link DIR-635, der kører som en drøm!
Og så har den nok den bedste rækkevidde på wireless, jeg har set til dato, på et almindeligt husmands produkt!!
Kan anbefales.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Jeg vil lige tage et kig på den!
Jeg skal også snart have taget mig sammen til at få købt en ny router... Et kabel over gulvet er bare ikke et hit!
Jeg skal også snart have taget mig sammen til at få købt en ny router... Et kabel over gulvet er bare ikke et hit!
De 54mbit vil vel også altid være half duplex da der kun er en radio sender i hver ende. Sådan har jeg altid forstået det. Dvs. ved en ganske almindelig 54mbit router som Linksys WRT54G v5 kan hastigheden ikke overskride 27mbit og dette er endda den ideelle tilstand som den nok aldrig når op på.
Jeg har også kun læst positive ting om D-Link DIR-635 så det er et godt bud.
Jeg har også kun læst positive ting om D-Link DIR-635 så det er et godt bud.
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Den trækker man i hvertfald full-pull på vores fiber conn. med.
36/36 mbit. (officielt hedder det 30/30, men effektivt leverer den 36 )
36/36 mbit. (officielt hedder det 30/30, men effektivt leverer den 36 )
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .