Hvad er det I gør der pisser folk af ?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

devista
Indlæg: 16
Tilmeldt: 20 jun 2003, 18:47

Hvad er det I gør der pisser folk af ?

Indlæg af devista »

Sad og lyttede til den nye fra Karen Busck, og i ID3 tag står der "dont u just hate chart attack" .. søgte så på chart attack i google og fandt siden her.. nu kan det godt være det er et dumt spøgsmål, men hvorfor kan folk ikke lide jer? Der stod iøvrigt det samme i den nye fra Warp Brothers og et par andre.

devi.
Disease-
Indlæg: 90
Tilmeldt: 26 apr 2002, 17:56

Indlæg af Disease- »

Der er nok nogen herinde der gerne vil uddybe lidt.
Som jeg ahr forstået det er det en relase gruppe der er blevet sure på CA fordi der er nogen herinde som har delt deres releases...
Jeg kan ikke huske hvad gruppen hedder, men det er formodentligt dem som har rippet Karen Busck

-Disease-
PsyClone
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22 apr 2002, 09:28
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Well... Er ikke HELT sikker på hvad det er, men jeg har en anelse om at det er fordi CA har rellet en del "uofficielle" tracks.. Deriblandt mine tracks som er stricktly homemade.

Desuden blev CA Yearmix oxo released (for derefter at blive nuked) og de månedlige CA Tunes of the month releases er vist heller ikke noget scenen just jubler over.

I bund og grund er det fordi de mener CA ødelægger scenen, tror jeg.

Men fuck da det. Det er jo ET STORT SPIL.
Hvis vi snakkede om liv eller død, er jeg sikker på CA ikke rellede flere ting. ;)
devista
Indlæg: 16
Tilmeldt: 20 jun 2003, 18:47

Indlæg af devista »

Har fået atvide fra en anden kilde er at det er fordi i snakker om, samt deler musik på boardet. Vist noget med at det er farligt.
Sasja
Indlæg: 176
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:19
Geografisk sted: Europe/US/South America
Kontakt:

Indlæg af Sasja »

Hvem er Karen Busck?

Nå, men grunden er jo at de der stjæler fra post.dk's promopakker - eller ham der lige snupper en kopi fra kontoret på EMI eller den jock, der fik den sjældne promo bliver lidt bange, når de mere eller mindre bliver nævnt her på CA.

Så skriver de FUCK CA. Det har de gjort længe, og det bliver de nok ved med.

:)

Almighty Records Billede gjorde det, at de sendte forskellige promoer ud til forskellige jocks, og til sidst fandt de snildt dem, der lækkede mixene.
Gabriel2k
Indlæg: 78
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:17
Geografisk sted: Heaven

Indlæg af Gabriel2k »

PsyClone skrev: I bund og grund er det fordi de mener CA ødelægger scenen, tror jeg.
De er da nogle tumper hvis de synes vi ødelægger "scenen". Det hele skal sgu ikke være så seriøst. Troede sgu kun man rippede musik for sjov.

De kan sgu være ligeglad med vores Yearmix, og "Tunes of the month". Ufatteligt at man ikke kan finde noget bedre, at bruge sin tid på..
<br>
<center>Billede

<i>| - "If you cant join them,....beat them" - |</center></i>
vnL
Indlæg: 621
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:48
Geografisk sted: Langt Bortistan
Kontakt:

Indlæg af vnL »

IMO synes jeg sq det Tunes of the month er lidt plat, der er sq gået Absolute Music i den!
Billede
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

vnL skrev:IMO synes jeg sq det Tunes of the month er lidt plat, der er sq gået Absolute Music i den!
Tænk en smule på de små brugere... Alle de på boardet som ikke får en masse release ind ad ip-porten i løbet af måneden har alligevel en chance for at følge med i hvad der sker. Jeg synes det er et udmærket tiltag :D

Keep them comming.... 8)


Og i øvrigt så synes jeg at scenen sq da er ALT for snobbet. Jeg tror ikke kun det drejer sig om at de er bange for at blive lukket ned, jeg tror det har noget at gøre med prestige hos dem også.

Når de store udenlandske grupper ser at de danske rls ligger og flyder rundt hos menigmand, ja så taber de store danske grupper nok en del streetcredit (netcredit om i vil) hos dem fordi de ikke magter at holde det inden for scenen (som jeg da i øvrigt synes er et plat navn når forestillingen er lukket for så mange). Men hvorfor? Hvorfor er det at musikken skal holdes inden for de lukkede døre og ikke komme ud til folk som virkelig brænder efter det og har en kæmpe interesse i den nye musik?

Jeg skal da gerne indrømme at jeg nok er en af dem som hjælper til med at gøre dem sure når jeg næsten hver dag sender et rls ud til en som slet ikke aner hvad scenen er for noget. Ikke fordi jeg er den der er værst til det (det har jeg simpelthen ikke mulighed for) men hvis de vil være sure på mig og mange andre, så lad dem dog, jeg nyder bare musikken når den spiller :D

Nå, slut med dagens sure opstød, nu vil jeg et smutte ind til byen og have en god brunch med kæresten :wink:
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Down1
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:24
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Jeg ved ikke hvorfor de skriver det...Men det kan da nok godt være fordi der er kommet noget mindre godt ud fra "-CA". Jeg kan godt forstå at de prøver at holde det hjemmelavede nede, for ellers ville der jo kommer meget mere lort ud end der allerrede gør nu! :x Men jeg kan da os godt forstå hvorfor fx PsyClone gerne vil have sit musik ud til folket :)

Hvis vi så lige skal tage den med "Tunes of the month" som navnet siger er det sange fra denne mdr. men hvis man så ser på tracklisten er der jo os gamle med, og det holder jo ikke!

Og lige til at slutte med den største grund er nok, at der nogle gange flyder rls rundt her på CA...Og ting fra "scenen" kun burde være til folk fra "scenen", hvis de kunne bestemme. Og jeg kan da godt forstå hvis de har den mening.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Ved ikke helt om det kan sammenlignes, men på mig virker det som om de er bange for at blive overhalet på motorvejen af en, der kører 160, mens de kun kører 150.

Underforstået så er mange af de her rls. grupper nogle snobbede paphoveder, som ser det som værende noget specielt at få musikken en dag eller to før de andre har muligheden, og så selvfølgelig kvantitet før kvalitet.

At flere af disse personer arbejder indenfor radioer og musikbutikker gør det kun endnu værre. Den selvsamme cd som jeg står og skal til at købe nede i Fona kan have været hjemme hos flere ekspedienter, som alle har rippet cd'en. Fedt at købe en sekundavare allerede første gang cd'en skifter hænder mellem ekspedient og kunde. Og at gå ned og brokke sig over, at cden er fedtet, måske ligefrem ridset er ikke noget de vil indrømme, så der venter sjældent nogen kære mor der.

At der er nogle rls. grupper som er sure over CA; big deal. Man kan ikke være venner med alle, og at CA er det største indenfor mp3 i Danmark er der vist ingen tvivl om.

Hvordan kan man ellers ignorere et helt diskotek fyldt op med CA trøjer, droppe et hvilket som helst forsøg på dialog og give os skylden for, at cderne siden punktafgiften forsvandt er steget med mere end 40%

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
devista
Indlæg: 16
Tilmeldt: 20 jun 2003, 18:47

Indlæg af devista »

hvis det udvikler sig, tror jeg simpelthen bare at de danskere der ligger dansk musik ud, stopper. hvad vil I så gøre? jeg forstår ikke mange af jeres holdning om at I er ligeglade, da så vidt jeg forstår nyder i godt af musikken, så må i da også respektere reglerne.. hvis ikke, så lad være at hent det og vent til det kommer på den nærmeste Now Thats What I Call Music volume crap.
Det er jo meningen at folk som ikke yder noget i "scenen" heller ikke skal have adgang til noget, og omvendt.. hvad hjælper det så at folk her fra boardet giver det videre for en øl eller 2..
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Devista...jeg tror du har misforstået noget.

Der er ingen på CA, som er ligeglade med musikken. Men vi er ligeglade med de store rls.grupper, som tror de er så seje.

Hvis der ikke blev rellet dansk musik, så vil pladeselskaberne sikkert blive glade indtil de så ser, at folk ikke køber deres musik uden at have kendskab til det først.

Man skal tænke på, at mp3 som medie er genialt. Mange af os bruger mp3 som en længere udgave af lytteposten nede i butikken, men her får vi chancen for at si skidtet fra kanelet.

Det lyder lidt som om du kommer fra en af rls.grupperne og vil have os til at indse, at det vi gør er forkert. Hvis det passer kan jeg kun sige rend og hop. Musikken kommer ud uanset hvad rls.grupperne gør.

Freedom gjorde et stort forsøg på at få os til at indse, at mp3 er noget skidt. Det mislykkedes. Hvis ikke der var så mange brodne kar indenfor pladeindustrien så ville det stå anderledes til.

I det mindste kan APG og de andre rø*huller da glæde sig over, at de rene mp3 sider er forsvundet til fordel for mere undergrundsforbindelser, men at bruge ordet 'scenen' omkring et par gruppers 'had' til CA kan jeg kun grine af.

CA er en del af scenen. Og forresten hvad fedt er der ved at relle et eller andet dansk album, som alle og enhver kan gå ud og købe i butikkerne.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Jeg synes det er sjovt at tænke på, at der er MANGE release-personer der startede deres unge dage på Chart-Attack.... MANGE!!!!

Men da CA som jo voksende VILDT i en periode, blev overrandt af nye ansigter, der ikke kendte noget til nogen scene, jamen så blev CA noget man forbandt med noget negativt.

Lidt synd, men fuck da det.. Who cares. - Vi har jo alle vores forbindelser :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Sasja
Indlæg: 176
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:19
Geografisk sted: Europe/US/South America
Kontakt:

Indlæg af Sasja »

devista skrev:hvis det udvikler sig, tror jeg simpelthen bare at de danskere der ligger dansk musik ud, stopper. hvad vil I så gøre?
Jeg synes da det ville være cool hvis de klappede sammen. Nu ved jeg godt der ikke er mange her der har set en pladebutik indefra, men hvis man stadig tror at mp3 er godt for pladesalget, så tror jeg man er en anelse bagefter. Jeg synes som 3d, at ideen med mp3 er fin, men som det har været de senere år viser det jo bare at folk er tilfredse med sølle 192 ks ripz, og ingen intentioner har mht at købe musikken. Og hvis Jens Langemand fra Sdr Omme tror han har samme ret til promoer som top djs, så trænger han til at få sat skruerne fast igen

Billede
Senest rettet af Sasja 21 jun 2003, 17:11, rettet i alt 1 gang.
Zlinky
Chart Attack VIP
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 17 maj 2002, 14:48

Indlæg af Zlinky »

Hver mand sin mening - hvor svært kan det være? Nogen kan ikke lide os, hvilket bare er ærgeligt, de kan sq rende mig det sted på min krop der er højest når jeg plukker jordbær hvis det skulle være.

Hvis det ikke var for CA så ville jeg stadig sidde på Quakenet og bede om at få noget dcc'ed som jeg tilfældigvis havde hørt ved en ven - eller hvem ved: KaZaA? :cry:

Btw:
Sasja skrev: Jeg synes som 3d, at ideen med mp3 er fin, men som det har været de senere år viser det jo bare at folk er tilfredse med sølle 192 ks ripz, og ingen intentioner har mht at købe musikken.
Jeg ved godt at jeg ikke lige frem en i blandt dem her inde som køber mest musik, men jeg køber det som jeg virkelig, virkelig støtter... sidder med Metallica - St. Anger ved siden af mig.. :D

Nu har jeg sagt min mening og devista: I'm proud to be a member of Chart Attack - so screw me 8)
Senest rettet af Zlinky 21 jun 2003, 21:23, rettet i alt 2 gange.
Billede
Haude

Indlæg af Haude »

3dotz skrev:Devista...jeg tror du har misforstået noget.
Freedom gjorde et stort forsøg på at få os til at indse, at mp3 er noget skidt. Det mislykkedes. Hvis ikke der var så mange brodne kar indenfor pladeindustrien så ville det stå anderledes til....
Hvad gjorde han?? har hans album orginalt + signeret 8)
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

CS JAY - IMPETUS VISCUS

Signeret om jeg må bede 8)


Så kom ikke her og sig vi ikke støtter kunsterne.... De kan sq bare henvende sig med sådanne tilbud som de 2 eksempler vi har her. CS JAY købte et lager CDS direkte fra pladeselskabet og solgte dem selv videre til os, med den fortjeneste han så havde der.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Bykovsky
Chart Attack VIP
Indlæg: 370
Tilmeldt: 22 apr 2002, 10:43

Indlæg af Bykovsky »

United Public skrev:CS JAY - IMPETUS VISCUS

Signeret om jeg må bede 8)


Så kom ikke her og sig vi ikke støtter kunsterne.... De kan sq bare henvende sig med sådanne tilbud som de 2 eksempler vi har her. CS JAY købte et lager CDS direkte fra pladeselskabet og solgte dem selv videre til os, med den fortjeneste han så havde der.
Kan fandme ikke finde min... der var ellers også kys og kram på fra hustruen... hmm :cry:
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Synes heller ikke jeg er ligeglad med musikken, og dansk musik er sq ikke det jeg henter mest af. Hvis jeg henter noget musik og jeg godt kan lide det, tja så køber jeg det der er til at få fat på. For det er et af de problemer jeg ser ved pladesalget i Danmark. Jeg gik ned hos den lokale pladepusher (Stereo Studio). Kunne ikke finde den cd jeg ledte efter. Det var "2 many dj's - as heard on radio soulwax pt1". Så spurgte jeg ekspedienten, der overhovedet ikke vidste hvad det var, men han lovede at undersøge sagen. Knap 6 mdr. efter blev jeg ringet op af Stereo Studio Danmarks hovedkontor. De kunne ikke skaffe mig cd'en. Hvad skal man så gøre? Købe en cd i udlandet via nettet, få lagt fragtprisen oveni og risikere man ikke kan lide cd'en... Tja så stort er mit rådighedsbeløb altså heller ikke.

Jeg fandt dog efterfølgeren til det albummet lidt senere ("2 many dj's - as heard on radio soulwax pt2"). Det blev købt med det samme. Jeg leder stadigvæk efter hele serien. Mener der er udgivet 6 stk.


Og om folk kan lide os eller ej... tja i don't care. Jeg har det fint med mig selv, og synes ikke jeg behøver at tage højde for om folk kan lide mig eller ej. Det er deres problem.

devista skrev:Det er jo meningen at folk som ikke yder noget i "scenen" heller ikke skal have adgang til noget, og omvendt..
Det kan godt ske du har ret, men uanset hvem der laver de forskellige rips, så gør det det jo ikke mere legalt, fordi du har adgang til mere end de fleste. Så det med at opskrive så høje moralske regler, synes jeg er en lidt for højrøvet attitude, da man iforevejen ikke bare bryder grundlæggende moralske regler, men faktisk også loven. Det kan tillades i en hvilken som helst anden (lovlig) subkultur, at man skal skabe interaktioner blandt medlemmerne, men ikke her.

Bare min mening :wink:
Senest rettet af QrazyLeg 22 jun 2003, 12:48, rettet i alt 1 gang.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Feffe
Site Admin
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:35
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Hehehe... det er til at græde snot over.... CA er ikke en skid. som frz siger, ja så er mange fra scenen gamle CA'er, men ellers har CA ikke en skid med det at gøre...

Jeg tror ikke devista har fundet ud af det fede ved CA, som er sammenholdet og det at man hører den samme fede musak...

Havde jeg ikke været i CA, ja så havde ´jeg haft nøjagtig det samme musik, måske bare 7 dage senere, men hvad gør det.??? mentaliteten med at trade->lytte->købe/slette støtter jeg.

Dem der vil være sure på CA... find en plads ved siden af reisdk. Vi er ihvertfald ikke skyld i scenen lamme probs og ja fuck hvor er de rels. grupper snoppede!
Besvar